Zdjęcia samochodów w ruchu

Na pewno nie raz widziałeś zdjęcie pędzącego samochodu z pięknie rozmazanym tłem. Takie ujęcia bardzo często występują w reklamach i katalogach, ale też można je znaleźć w relacjach z imprez motoryzacyjnych. Taka fotografia motoryzacyjna wymaga trochę wprawy, ale przy odrobinie ćwiczeń uzyskasz naprawdę ładne zdjęcia samochodów.

Zdjęcia samochodów w ruchu – jak się za to zabrać?

Znajdź odpowiednie miejsce

Przede wszystkim znajdź odpowiednie miejsce. Chodzi o to, żeby móc śledzić aparatem poruszający się obiekt – żeby nic Ci nie zasłaniało widoku.

Ustaw odpowiednio aparat: czas naświetlania

Następnie przełącz aparat w tryb manualny i ustaw czas naświetlania na 1/100 lub 1/125 sekundy. Możesz też eksperymentować z innymi czasami naświetlania, ale ważne aby podczas ruchu aparatu tło miało czas się rozmyć, czyli nie powinno być krócej niż 1/160 sekundy.

Ustaw odpowiednio aparat: przesłona

Przesłonę ustaw tak, aby klatka była prawidłowo naświetlona. W ten sposób można uzyskać naprawdę dynamiczne zdjęcia w ruchu. Widać na nich prędkość i przy odrobinie wprawy można osiągnąć spektakularne efekty. Zanim jednak pojedziesz na imprezę motoryzacyjną, potrenuj trochę.

Gdzie robić zdjęcia samochodów w ruchu?

Świetnie nadaje się do tego droga o dużym natężeniu ruchu, stań gdzieś z boku i rób zdjęcia przejeżdżających pojazdów. Początkowo może być trudno uzyskać ostre zdjęcia samochodów – ale po paru próbach zobaczysz poprawę. Na koniec mała porada: trzymając aparat patrz przez wizjer – będziesz miał dodatkowy punkt podparcia. Aparat trzymaj dwoma rękami, a łokcie dociśnij do klatki piersiowej – będzie stabilniej.